Зменены падыходы да павышэння зарплаты педагогам
Начальнік аддзела адукацыі, спорту і турызму Таццяна Лаўрэенка правяла «прамую лінію» з жыхарамі раёна. Размова ішла пра павышэнне зарплаты, цэнтралізаванае тэсціраванне, падтрымку маладых спецыялістаў… Ніжэй — рэпартаж з яе.
Наталля Султанава:
– Я толькі пачынаю сваю педагагічную работу. Якія ствараюцца ўмовы для замацавання маладых спецыялістаў ва ўстановах адукацыі?
Т.Л.:
– Усе маладыя спецыялісты маюць педагагічную нагрузку 20 і больш гадзін. Акрамя таго, пры прыёме на работу ім выплачваецца грашовая дапамога. Для маладых спецыялістаў на працягу 2 гадоў устаноўлены штомесячныя даплаты ў памеры адной тарыфнай стаўкі першага разраду. Пры замацаванні педагогаў, якія толькі што пачынаюць свой шлях у прафесію, жыллёвае пытанне вырашаецца шляхам кампенсацыі ім затрат на арэнду жылых памяшканняў у памеры 2 базавых велічынь (сёння гэта 300000 рублёў) пры прадастаўленні дагавору найму жылля.
Ганна Віктараўна:
– Я працавала педагогам у школе мастацтваў, зараз – выхавальнікам у адным з дзіцячых садкоў райцэнтра. Ці будзе мне залічана работа ў школе мастацтваў у педагагічны стаж?
Т.Л.:
– У адпаведнасці з Інструкцыяй аб асаблівасцях вылічэння стажу работы па спецыяльнасці работнікаў бюджэтных арганізацый сістэмы адукацыі (пункт 4 абзац 10) у стаж работы па спецыяльнасці Вам залічваюцца перыяды работы на пасадах канцэртмайстра, выкладчыка, настаўніка ў Хаціслаўскай музычнай школе адпаведнага перыяду. Час работы ў Чарнянскай дзіцячай музычнай школе ў стаж работы па спецыяльнасці вам не можа быць залічаны. Падстава – пункт 3 дадатку да Палажэння аб парадку вылічэння стажу работы па спецыяльнасці і павышэння тарыфных ставак работнікам, якія атрымліваюць субсідыі і прыраўноўваюцца па аплаце працы да работнікаў бюджэтных арганізацый, за стаж работы па спецыяльнасці. (Зацверджана пастановай Міністэрства працы ад 12.01.2000г. №4).
Ігнат Рапінчык:
– Ці будуць арганізаваны ў новым навучальным годзе платныя гурткі ў дзіцячых дашкольных установах?
Т.Л.:
– Ва ўстановах дашкольнай адукацыі Маларытчыны функцыянавалі гурткі рознай тэматычнай накіраванасці (харэаграфічныя, па вывучэнні замежнай мовы і інш.).
Аднак у адпаведнасці з «Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі» гуртковая дзейнасць трапляе пад адукацыйную праграму дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі. Установы дашкольнай адукацыі не надзелены правам рэалізоўваць такую адукацыйную праграму. Штатным раскладам дзіцячых садкоў пасада педагога дадатковай адукацыі таксама не прадугледжана. Цяпер гэтае пытанне дадаткова вывучаецца на больш высокім узроўні.
Яўгенія Слабадчук:
– Наколькі ў рублёвым эквіваленце павышаюцца зарплаты для настаўнікаў і выхавальнікаў дзіцячых садкоў з новага навучальнага года?
Т.Л.:
– Цяпер прадугледжаны новы падыход: замест аднолькавага павышэння тарыфных ставак (акладаў) усім педагагічным работнікам уводзіцца дыферэнцыраванае павелічэнне надбавак за наяўнасць кваліфікацыйных катэгорый. Згодна з пастановай Савета Міністаў Рэспублікі Беларусь з 1 верасня 2014г. яны для настаўнікаў з вышэйшай адукацыяй складуць: за другую катэгорыю 30% ад тарыфнага акладу (стаўкі) замест ранейшых 15% (345352, павышэнне на 172672 рублёў), за першую катэгорыю – 55% замест 20% (643455, павышэнне на 409471 рубель), за вышэйшую катэгорыю – 90% замест 30% (1074902, павышэнне на 716601 рубель), за катэгорыю «настаўнік-метадыст» – 120% замест 40% (1535365, павышэнне на 1023576 рублёў). Для выхавальнікаў дашкольных дзіцячых устаноў з вышэйшай адукацыяй заробкі павысяцца на 57559 рублёў за ІІ кваліфікацыйную катэгорыю, на 175487 рублёў – за І катэгорыю, на 358300 рублёў – за вышэйшую катэгорыю. Для настаўнікаў і выхавальнікаў ДДУ, якія маюць сярэдне-спецыяльную адукацыю, прадугледжана трохі меншае павышэнне зарплаты.
Лізавета Смаль:
– Мая пляменніца ў гэтым годзе здавала цэнтралізаванае тэсціраванне. Яе бацькі вынікамі не задаволены. Ці можаце пракаменціраваць, як здадзены ў гэтым годзе тэсты ў цэлым па раёне?
Т.Л.:
– Выпускнікі 2014 г. здавалі ЦТ па 12 прадметах. Вышэй за абласныя паказчыкі сярэдні бал на Маларытчыне атрыманы па беларускай мове (39.48, абласны – 37.07, рэспубліканскі – 39.86), біялогіі (39.15, абласны – 37.26, рэспубліканскі – 38.75), гісторыі Беларусі (44.52, абласны – 40.69, рэспубліканскі – 41.85), грамадазнаўству (61.30, абласны – 45.75, рэспубліканскі – 47.21), геаграфіі (32.33, абласны – 31.23, рэспубліканскі – 35.75).
Па хіміі лепшыя вынікі на ЦТ сёлета паказалі выпускнікі Ляхавецкага д/с-СШ (сярэдні бал 76, абласны паказчык 38.05, рэспубліканскі – 39.27), Хаціслаўскай СШ (59), СШ №2 (44.66), раённай гімназіі (43.5); па біялогіі – раённай гімназіі (61.3), Хаціслаўскай СШ (53), Ляхавецкага д/с-СШ (41.33), СШ №1 (41); па нямецкай мове – Ляхавецкага д/с-СШ (80, абласны паказчык 50.51, рэспубліканскі 48.20), Олтушскай СШ (73); па гісторыі Беларусі – Ланской СШ (83), раённай гімназіі (66.4), Велікарыцкай СШ (49), СШ №2 (45.5), СШ №1 (44.87); па грамадазнаўству – раённай гімназіі (82.66), СШ №2 (67.5); па беларускай мове – СШ №2 (58.07), Хаціслаўскай СШ (51.5), раённай гімназіі (49.87), Велікарыцкай СШ (48.33), СШ №1 (46.5), Лукаўскай СШ (46), Ланской СШ (44), Гвозніцкага д/с-СШ (42.33), Макранскай СШ (42); па рускай мове – Ляхавецкага д/с-СШ (51.33, абласны паказчык – 40.83, рэспубліканскі – 41.90), Пажэжынскай СШ (51), раённай гімназіі (44.5); па геаграфіі – СШ №1 (58); па фізіцы – раённай гімназіі (47.13, абласны паказчык – 31.65, рэспубліканскі – 33.53); па сусветнай гісторыіі – Ланской СШ (59); па матэматыцы – раённай гімназіі (41, абласны паказчык – 30.08, рэспубліканскі – 32.08), Ляхавецкага д/с-СШ (36), СШ №2 (34.15).
Згодна з вынікамі ЦТ гэтага года, найбольш высокія балы (86 і больш) набралі тры вучні СШ №2 па беларускай мове, адзін вучань раённай гімназіі па гісторыі Беларусі, два вучні раённай гімназіі па грамадазнаўству.
Мікалай НАВУМЧЫК.
На здымку: Таццяна Лаўрэенка, начальнік аддзела адукацыі, спорту і турызму.
Фота аўтара.
Опубликовано в “ГЧ” 24.09.2014 г.